אז איך עושים את זה?
איך נעודד ילדים לכתוב ללא שגיאות?
מוכנות – כבר בגיל הגן חשוב ללמד את הילד לכתוב את שמו ולחשוף אותו לכיתובים מזדמנים בכתיב הנכון. כך מתחיל להיבנות המאגר האורתוגראפי של הילד.
התנסות – עודדו את הילד לכתיבה חופשית של פתקים, מכתבים, סיפורים ועוד.
מודעות לכתיב נכון – למדו את ילדכם לבקר את כתיבתו. לאחר הכתיבה כוונו את הילד לקרוא את שכתב ולבדוק את התוצר האם הוא מובן. “האם כך המילה נראית?”
הדגמה – כאשר אתם מבחינים בשגיאה החוזרת על עצמה, הדגימו לילד את צורת הכתיב הנכונה.
העתקה – תנו לילדכם להעתיק קטע. כוונו אותו להעתקת מילים שלמות. לאחר הכתיבה למדו אותו להשוות בין המקור לתוצר, לאתר ולתקן את שגיאותיו.
חשיפה – ילדים רבים משפרים את כתיבתם על ידי קריאה מרובה. חשוב לציין שאצל ילדים בעלי קושי חזותי, לא הושג שיפור הכתיב כתוצאה מקריאה מרובה.