מהו אבחון דידקטי?ומה מטרתו?
מטרת האבחון הדידקטי , לבנות תכנית חינוכית-טיפולית בהתאם למימצאי האבחון שמטרתה לסייע לתלמיד לשפר את תפקודיו השונים ולהביא לידי ביטוי את יכולותיו הלימודיות ואת השקעתו בלמידה.
מה כולל האבחון?
באבחון הדידקטי נעשה שימוש במגוון כלי אבחון על מנת לבדוק את המנגנוניםהעומדים בבסיס השפה והקריאה, הכתיבה והכישורים שבבסיס הלמידה. באופן כללי, מנגנונים אלה כוללים:
תפקוד שפתי
תפקודי קשב וריכוז
תפיסה חזותית ושמיעתית
זיכרון חזותי ושמיעתי
זיכרון עבודה
פונקציות ניהוליות (ארגון, תכנון, בקרה עצמית, למידה מטעויות)
בנוסף למנגנונים אלו, נבדקות גם אסטרטגיות הלמידה בהן משתמש הילד . וזאת בהתאם לסיבת הפנייה וקשייו של הנבדק,
מה מקבל ההורה בסוף התהליך האיבחוני?
בעקבות תהליך האבחון, מתקבל סיכום בכתב המאפשרת לבנות תכנית חינוכית-טיפולית שמטרתה לסייע לתלמיד לממש את יכולתיו ולהביאו להצלחה מירבית
חוות הדעת תכלול גם המלצות על דרכי למידה והיבחנות המותאמות לקשייו וצרכיו של הנבדק, כמו תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב בעת מתן ציון ושימוש במחשבון בעת מבחן .
בנוסף , ההורים מקבלים הנחיות ברורות להמשך בירור וטיפול מקצועי, הן בעל-פה והן בכתב, זאת בהתאם למימצאים. לדוגמא, המלצות אלו יכולות לכלול בדיקת ראייה, בדיקת שמיעה, פנייה לביצוע אבחון נוירולוגי ו/או פנייה לביצוע הערכה פסיכולוגית
1 מחשבה על “מהו איבחון דידקטי ?”
מאד מענין