מרכז "שירת יוסף" תמונה

כיצד נחזק את הדימוי העצמי ?

 

האמון שהילד נותן ביכולתו לעשות דברים ולהצליח היא למעשה הכוח שמניע את הילד לעשיה להתמודדות עם משימות .כיצד אנו כהורים יכולים לסייע לו ?

לשאלה זו יש שני כיוונים
1. כיצד לגרום לילד להצליח?
כבר מהגיל הצעיר יש ליצור לילד חוויות הצלחה .אם במשחקים אם בפעולות יומיומיות כגון לנעול נעליים להתרחץ להתלבש וכו”….וכן בפעולות הדורשות אחריות כגון עזרה בבית בסדר ניקיון הכנת אוכל קניות וכו’ הכל לפי הגיל והיכולת של הילד לבצע את המטלות.
ככל שניתן לילד יותר אחריות ועצמאות נעצים אותו להתמודד עם מטלות חדשות ללא תחושת אי מסוגלות. הורים רבים מעדיפים לעשות לילדים הכל בעצמם משום שכך הדברים נעשים באופן מושלם ללא נזקים וללא לכלוך ובסופו של יום הבית נקי ומסודר.
אולם הם מפסידים את האפשרות לתת לידיהם חוויות של עצמאות הצלחה ואמון בעצמם.
כשהילד גדל ניתן כבר לראות מהם כישרונותיו ונטיותיו בתחומים השונים הלימודיים והיומיומית ולפי זה על ההורים להטיל עליו תפקידים אותם הוא ודאי יעשה טוב .חשוב ליעד לכל ילד בבית את התפקידים המתאימים. כמובן תוך עידוד מילולי והדגשת הכוחות המיוחדים של כל ילד…

2.איך להגיב כאשר ילד ניכשל במשימה מסוימת באופן עקבי אם זו משימה לימודית או בכל תחום אחר?

תפקידנו כהורים הוא לתמוך בילדינו גם כשהם חווים כישלון לכן עלינו להקטין את תחושת הכישלון ע”י משפטים כמו: השכר הוא לפי המאמץ ואם השתדלת בשבילי זה העיקר.
כמובן שיש לנסות לעזור לילד להתקדם ע”י עזרה חיצונית כגון הוראה מתקנת הצמדת אברך וכל עזרה שצריך אבל יש למדוד את הצלחתו ביחס לעצמו ולא ביחס למצופה ממנו .יש להיזהר מלהאשים את הילד בכשלון לא הצלחת כי….. וכל שכן לא להענישו .צריך תמיד לחשוב איך ניתן לשפר ןלעזור לילד להצליח גם אם הילד אשם באי ההצלחה כגון שלא התכונן למבחן על ההורים להבליע זאת במשפט כמו בפעם הבאה תתכונן יותר טוב למבחן.

 

1 מחשבה על “כיצד נחזק את הדימוי העצמי ?”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שירת יוסף

Pellentesque mollis nec orci id tincidunt. Sed mollis risus eu nisi aliquet, sit amet fermentum justo dapibus.

© 2020 Shoppix – All rights reserved.
דילוג לתוכן